logo
Logga inFavoriter

Våra medlemsvillkor

Läs om poäng, bonusar och olika medlemsnivåer för att maximera din shoppingupplevelse. För villkor och avslutning av medlemskap, se nedan.

Medlemskap

Medlemskapet hos Åhléns är kostnadsfritt och gäller i alla våra varuhus och på åhlens.se.

Medlem kan du bli i alla våra varuhus och på åhlens.se. För att bli medlem i Åhléns behöver du ha fyllt 16 år. Medlemskapet är personligt och inte kan överlåtas samt är endast tillgängligt för privatpersoner.

Medlemskapet kan kopplas till en personlig sida som du finner i inloggat läge på åhlens.se. Som inloggad får du åtkomst till "Mina sidor" där du kan se och aktivera dina personliga erbjudanden, få relevanta produktrekommendationer och specifika förmåner. På Mina sidor kan du även se din köp- och betalningshistorik samt administrera inställningarna för ditt medlemskap, under ”Inställningar” kan du välja vilken typ av kommunikation du vill ha från oss. Läs mer om Mina sidor under respektive avsnitt nedan.

När du handlar i ett varuhus behöver du visa upp ID-handling för att samla poäng, använda bonus eller nyttja erbjudanden. Om ID-handlingen inte är svensk krävs även medlemsnummer. Personbevis gäller inte som ID-handling. När du handlar på åhlens.se loggar du istället in på Mina sidor med dina personliga användaruppgifter eller BankID.

Med anledning av GDPR har vi förtydligat våra medlemsvillkor och kompletterat dem med en integritetspolicy som mer utförligt beskriver hur vi sparar och analyserar din personliga information.

Medlemsnivåer

Det finns tre medlemsnivåer; Medlem, Medlem 1500+ och Medlem 10 000+. Ju fler poäng du samlar desto högre medlemsnivå och desto fler förmåner får du.

Det är dina insamlade poäng under ett kalenderår, det vi kallar nivågrundande poäng, som styr vilken medlemsnivå du startar på vid följande kalenderår. Uppgradering sker automatiskt och löpande under året så snart du har nått en högre medlemsnivå.

Läs mer om de olika medlemsnivåerna och förmåner

För information om din medlemsnivå och dina förmåner, logga in på Mina sidor

Poäng och bonus

Ett köp ger poäng i samband med att du identifierar dig som medlem.

1 krona ger 1 poäng och när du har nått upp till 2500 poäng genereras automatiskt en bonus på 50 kronor som du kan nyttja för köp i varuhus eller på åhlens.se. På samma sätt ger 5000 poäng 100 kronor i bonus osv. Logga in på Mina sidor för att se ditt aktuella poängsaldo.

Poäng ges inte på köp av presentkort eller upplevelsepaket, det belopp du har betalat med bonus eller på avgifter kopplade till ditt köp.

Poäng ges inte heller vid köp på restauranger, caféer eller Torget på Åhléns City Stockholm. Poäng på köp i varuhus registreras dagen efter. Handlar du på åhlens.se registreras poängen dagen efter det att din beställning har skickats från vårt lager.

Till grund för din bonus ligger de poäng du har samlat in under de senaste 24 månaderna. Bonus kan användas som rabatt på köp, vid ett och samma tillfälle, på alla våra varuhus och på åhlens.se. Bonus kan inte lösas in mot kontanter.

En genererad bonus är giltig så länge de bonusgrundande poängen är giltiga (24 månader) och din poängtotal överstiger 2500 poäng.

Förmåner, erbjudanden och kommunikation

Som medlem i Åhléns får du personligt anpassad kommunikation med uppgift om din aktuella bonus och antal poäng, personliga erbjudanden och utvalda generella medlemserbjudanden. Du får även anpassade nyheter, produktrekommendationer, inspiration, inbjudningar till event och olika förmåner kopplade till just din medlemsnivå.

Åhléns AB, org. nr 556797-8126, med adress Dalagatan 100, 113 43 Stockholm, är personuppgiftsansvarig för företagets behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du skulle vilja ha mer information om vilka personuppgifter Åhléns har registrerat om dig och hur vi använder uppgifterna eller om någon uppgift skulle vara felaktig och du vill att vi rättar den. Du kan till exempel ringa oss på 010-4550080 eller skicka ett mail till [email protected] så kommer särskilda medarbetare på kundservice att besvara dina frågor.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina fullständiga rättigheter i vår integritetspolicy.

Giltighet och avslut

Ditt medlemskap hos Åhléns gäller tills vidare. För att avsluta ditt medlemskap, klicka här. Om du saknar BankID behöver du, tillsammans med din begäran, postalt skicka in en kopia med bild på dig själv när du håller i din legitimation. Vid avslut av medlemskap raderas alla personuppgifter som har samlats in och behandlats för att uppfylla dessa medlemsvillkor. Eventuella innestående poäng och bonus förfaller vid avslut av medlemskap.

Notera att ifall du inte har gjort ett medlemsköp på 24 månader kommer ditt medlemskap automatiskt att avslutas och de personuppgifter som har samlats in och behandlats för att uppfylla dessa medlemsvillkor raderas.

Åhléns förbehåller sig rätten att säga upp ett medlemskap vid misstanke om missbruk av medlemskapet.

Begäran och avsluta medlemskap

Här kan du göra en begäran till oss avseende vår behandling av dina personuppgifter eller för att avsluta ditt medlemskap. Gör en begäran här

Ändringar av medlemsvillkor

Åhléns kan komma att göra ändringar i medlemsvillkoren. Innan en villkorsändring träder i kraft informeras du alltid på åhlens.se eller via e-post. Om ändringarna är av väsentlig betydelse kommer du att informeras i god tid innan ändringar börjar gälla och vi kommer även att förklara innebörden av ändringarna.

Kontaktuppgifter

Vid frågor om medlemskap, kontakta oss gärna på [email protected]  eller 010-455 00 80.

Integritetspolicy

Åhléns integritetspolicy

Här kan du läsa Åhléns integritetspolicy

Åhléns integritetspolicy